Trädgårdsfröjd

 Denna underbara näckros har vi  i vår allt för försummade damm! Trots att vi struntar i den så blommar den för fullt varje år.

 I en annan del av trädgården står denna fina magnolia som min svärmor fått av några fritidsbarn något år. Även den är helt bortglömd i vår povra omsorg om trädgården. Vissa växter får helt enkelt klara sig själva.

 En vacker ros som står vid verandatrappen. Den klipper jag åtminstone ner på våren som man ska. Men någon gödsel har den inte fått dem senaste 9 åren, sen vi flyttade in. hahaha...några gröna fingrar har vi inte precis, varken Tobbe eller jag.

 Några fuchsior blev det även i år. Jag älskar dem! Har gjort några tappra försök att övervintra dem men misslyckats. Kanske i år?

Ja, här har ni fått några smakbitar från min trädgård. Små detaljer som jag gärna vill bevara sen har vi resten som verkligen behöver en aniktslyftning. Kanske nästa år? Varken jag eller Tobbe är några trädgårdsmästare, tyvärr. Jag skulle vilja vara det men så mycket kommer emellan hela tiden. Orkar liksom inte ta upp kriget med ogräset. Kanske nästa år? Nu ska jag passa på att njuta av min fina veranda som prunkar.

Är helt solokvist hemma några dagar och ska passa på att scrappa lite...har "slösat" bort första dagen på inget alls men imorgon ska jag sätta igång direkt på morgonen! Nu ska jag fixa lite glass och hemlagad chokladsås...mums...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0