Utmaning, scrap och annat

För 5 år sedan... Jag hade precis fött Svante och jag var djupt deprimerad pga en förlossningsdepression. Hade inte sökt hjälp ännu utan levde i ett kaos. Varje dag var en kamp, en plåga. Kan än idag inte förstå att man kan bli så deprimerad när man fött ett litet mirakel!?.

För 3 år sedan... var jag så lycklig för att mina föräldrar hade sålt sitt hus och äntligen skaffat sig en lägenhet som var mer anpassad till deras behov. Sen att dem flyttade på gångavstånd till oss såg jag bara som en fördel med tanke på barnen. Jag såg framför mig att dem kunde gå hem till mormor och morfar många år framåt....lite visste jag att min pappas hjärta skulle ge upp redan den hösten.

För 1 år sedan...längtade jag tillbaka till mitt ordinarie arbete, mådde piss! Jag tog ett grav.vik. på 1 år och hamnade i ett företag som fick besked om nedläggning vilket var fruktansvärt. Trots att det inte drabbade mig eftersom jag hade kvar min tjänst på mitt  ordinarie företag så påverkades jag enormt negativt. Mitt psyke pallade inte och jag drabbade av panikångest igen. Sökte hjälp och fann världen bästa terapeut. En enorm lättnad! Började scrappa mer och hittade en värld av scrapträffar, bloggar och mysiga människor!

För 3 månader sedan... hade jag precis opererat bort en gallsten som fastnat i gallgången. Efter månader med smärtor så var det en befrielse.

Igår... jobbade jag som vanligt, mådde allt sämre pga operationssåren (opererade bort hela gallblåsan för ca en månad sen).

Imorgon... är jag sjukskriven och ska vila. Träffade en läkare idag och fick pencillin. Operationssåren är inflammerade och man tog odling på dem, streptokocker/sjukhussjukan. Ska ringa om en vecka för provsvaren.

Om ett år... är jag frisk! Jag har bytt jobb och scrappar för fullt!


I helgen som var var jag i Skarpnäck på scrapträff. Trots att jag glömde mina papper lyckades jag ändå scrappa ett kort och en presentask. Kortet hann jag inte ta kort på, det är redan levererat, men asken kommer här:

En av scrapträffens deltagare lärde mig hur jag skulle vika den. Genom Miao som hade med sig lite loppisprylar så kunde jag köpa lite papper så jag kunde göra denna. Himla kul, enkelt och väldigt sött blev det! Sådanna kommer det bli fler av!

Sen måste jag bara visa några bilder från trädgården i helgen. Den första är en rododendron, om jag inte har helt fel, sen körsbärsträdets blommor och så några detaljer från trädgårdens största utsmyckning; nämligen ett smalspårigt lok:



Till sist måste jag bara visa en bild på en stolt kille som lärt sig att cykla utan stödhjul! Vi monterade på en pinne att hålla i men det behövdes inte!


Det blir något att scrappa det!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Åhhh vilka härliga bilder från trädgården, tog en promenad imorse (notera att klockan inte slagit 07.00 ännu) och jag gluttade in i varenda trädgård för att se alla härlig blommningar, helt underbart. Det sista kortet var så härligt också, är det ett gammalt lok som står i trädgården, inte är det den som används?



Kram Veronica

2008-05-14 @ 06:59:58
URL: http://verro.blogg.se/
Postat av: Pia/Scrapangel

Låter som en rejält tuff resa, jag har nog också mkt jobbigt.



Den där presentasken vill jag hemskt gärna lära mig vika, kanske när vi är i Tungeslta, eller finns det en tutorial på nätet?



Kram!!!



2008-05-18 @ 15:41:25
Postat av: AnkieG

Asken blev så fin..

Måste nog leta fram min mall, var den nu kan vara!!



Kramis

2008-05-19 @ 19:41:52
URL: http://ankieg.blogg.se/
Postat av: ulrika

Visste inget om ditt förflutna ( förlossningsdepression) så det var intressant att läsa om då jag gått igenom "samma" sak! För övrigt har du jätterolig läsning i din blogg!!!!

2008-05-31 @ 02:23:40
URL: http://www.nattscrapparen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0