17 Maj - Norges Nationaldag

En to tre hurra - fire fem sex hurra - hurra - hurra- hurraaaaa!
Norska flaggor vajar i var normans trädgård idag. Och mitt norska hjärta slår ett extra slag. Det är något visst med den norska nationaldagen. Något som vi har många år kvar till här i Sverige om vi någonsin kommer dit. Jag tror faktiskt inte det. Tyvärr, för det är en enorm känsla att gå på gatan och vifta med flaggor och ropa hurra tillsamman med resten av alla människor i landet. För det är så, norrmännen går man ur huse för att fira sin dag.
Och jag är ingen äkta patriot egentligen!

Vi har inte firat dagen nämnvärt. Har kurat inomhus pga kylan. Plockat upp kartonger efter renoveringen av barnens rum, allmänt plock, tvättat kläder osv... En ganska vanlig lördag. Just nu pysslar jag med ett kort och ett paket till barnens kusin som fyllt 18. Imorgon ska vi på uppvaktning. Bild kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0