Jag har gjort det igen...

Gjorde ett kort i fredags som jag skulle ge till svägerskan på lördag när hon fyllde...år. Vi kan hoppa antalet år, det är inte intressant. I varje fall så gjorde jag klart kortet natt till lördag (som vanligt scrappar jag bäst nattetid) och bestämde jag mig för att fotta det på lördagen i dagsljus. Lördags  morgon kom...och hysterin lade sig över det Norrhällska hemmet...hahaha...sånghäftena som jag kopierade dagen innan var felvändna och gick inte att använda...skrivaren fungerade inte som den skulle....T skulle vara toastmaster och skulle komma med sånghäftena! HYSTE! Så vi levererade barnen till mamma, packade in finkläder, björkris, syrenkvistar och kopieringspapper i bilen och drog till mitt jobb för att kopiera där. Ja, vi hade faktiskt med oss kopieringspapper!!! Nästan på jobbet, ca 1 timme att köra från hemmet....frågar T om jag packat med hans kostym??? Jag!?! Nääe....då har du inga kläder alltså??? Ni fattar att hysterin nådde höjder som den aldrig nått förrut. Ok! En plan tog form...först kopiera, sen till festlokalen och släppa av mig och ris och dyl sen T hem för att hämta kostymen. Sagt och gjort; allt gick bra fram tills att  det upptäcktes att tskulle ha ordnat en lätt rullstol som hans morbror behövde i festlokalen! Efter många samtal runt Sockholms alla vårdinstanser där ingen var villig att en lördag eftermiddag låna ut en rullstol för några timmar så lyckades svärmor till slut få låna en på ett äldreboende i närheten. Vilken räddande ängel! Så efter en del hysteriska utfall, stress och tandagnissel så var det skönt att klä upp sig och gå på fest! Festen blev jätte-lyckad, god mat, gott bubbel och en massa dans. Trötta och svettiga tog vi en taxi hem runt halv 2 på natten. Somnade ovaggad!

Ja, alltså jag glömde helt enkelt att fotta kortet så jag lägger upp ett kort och en ask som gjorde för några veckor sen;
 Kortet var till svärfar som fyllde år i början av juni. och asken var till barnens kusin, My ;

 och från sidan :


Kommentarer
Postat av: Hanne

Hihihi... Ja, jag ler, det gör säkert ni ochså nu efteråt. Kan se er för mig. Synd vi inte får se en video av hur det Norrhällska paret såg ut under dagen. Fint kort og ask förresten!

2009-06-20 @ 16:58:17
URL: http://hanneshjorne.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0