SEMESTER!!!

Nu har jag semester!!!

Först ska jag ta med mig barnen och åka till Norge. Vi flyger imorgon bitti till Bergen och så hämtar mamma oss där. Mamma har nämligen ett hus på en ort längs med Hardanger-fjorden,  Jondal. Min pappa kom därifrån så vi/mamma har ett hus där. Eftersom det är 100 mil att köra så blir det inte ofta vi hälsar på tyvärr. Men nu tänkte jag passa på när Tobbe ändå ska jobba. Sen har vi 3 veckor som vi inte har några bestämda planer för!  Bara ta dagen som den kommer, låter sååå härligt! Men visst finns det saker att göra. Har man villa så vet man att man aldrig går sysslolös! Men först ska jag njuta av lugnet och friden i Jondal. Ska sitta och se ut över fjorden och fjällaandskapet runtikring mig och sippa rödvin. Ja, sen ska jag vässa mina fina prisma-pennor som jag fick i födelsedagspresent och så ska jag färglägga stämpelmotiv!

 Vilken syn!

 Filtband, snyggt skinalbum och prismapennor...ännu mera fina födelsedagspresenter från systeryster. Hon är en darling! Tack igen syrran! Och man förstås! Jag fick även en stans som "bara" ger en relief. Fick den av Tobbes familj och han syster hade köpt den i USA. Jag har aldrig sett något liknande:
Har jag provat den? Näe, har faktiskt inte hunnit. har ju lekt lite med sillen men annars har scrap-tiden varit liten den senaste tiden. Men jag har scrappat några kort och askar som jag gett bort och som jag glömde att fotta.  Typiskt mig! Men ett kort som jag gjort till jobbet, ett tackkort, det har jag fottat:
Jag är mycket nöjd med den här!

Jo, tar mig friheten och laddar upp kortet jag fick av syrran:
 Ursäkta den dårliga skärpan.

Näe, hörnini...nu är det dags för mig att slå ihop affären och gå och lägga mig. Sen blir jag borta en vecka så ni får helt enkelt återkomma! Och lämna gärna ett lite livstecken. Vore kul att se hur många som egentligen kollar in min sida...kanske dags med en besöksmätare? Jaja, det får bli en annan dag.

Ha det så skönt så ses vi om en vecka igen!

Kommentarer
Postat av: Hanne

Takk for gaven! Skjønner at du allerede har tatt i bruk flere av gavene du fikk til din bursdag.

God tur til Jondal!

Her begynner hverdagen igjen i morgen.

2008-07-06 @ 15:06:15
Postat av: Veronica

Jisses vad saker du fått, du måste vara ganska snäll alltså =) Fina kort också.



Har nåt till dig i min blogg



Kram Veronica

2008-07-07 @ 22:14:29
URL: http://verro.blogg.se/
Postat av: mia

Kanonfina kort o grattis i efterskott, kanske en liten scrapträff på lediga dagar??

Kram Mia från soliga GHotland

2008-07-10 @ 20:58:43
URL: http://www.mia-miao.blogspot.com
Postat av: Naomi

prismapennor!! stort grattis, dom kommer du älska!

hoppas ni har det trevligt på semestern!

kram

2008-07-23 @ 09:41:43
URL: http://www.ninnipysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0