Intryck

Igår var jag alltså på scrapträff igen. Tack Ulrica och alla som var där! Ni gjorde alla dagen till en mycket lyckad sådan! Det är så himla spännande att träffa andra scrappare och se dem i arbete. Jag blir inspirerad bara av att se på. Lyckades få ihop 3 hela LO:er, en dubbel LO 12x12 och så 1 LO 8x8. Jag är en långsam scrappare så det var många för att vara jag! Ska fota dem så fort jag kan i dagsljuset och lägga upp dem här. Testade det här med att använda bubbelplast som jag målade och stämplade med. Det blev jag verkligen biten av! Snygg effekt, ni ska få se. Sen var det en tjej (förlåt, jag har dårligt namnminne så jag minns inte vad hon heter) som visade mig en artikel i en engelsk scraptidning där dem smälte bubbelplast så det drog ihop sig och använde  att klippa ut bokstäver och vågor ur. Texturen påminde om vattendroppar och det blev verkligen en läcker effekt på LO:en. Det måste jag testa!

Jag måste bara berätta att jag har fått en kallelse eller vad man nu kallar det för att operera bort min gallblåsa. Trodde jag skulle få vänta bortåt 4 månader men det har endast gått 1½ månad sen jag var inlagd för att ta bort några gallstenar som hade börjat vandra. Gud vad det ska bli skönt att få gjort det här! Jag har haft problem med gallstensanfall sen i höstas och i slutet av januari intensifierades anfallen och till slut sökte jag akut. Då upptäcktes dem stenar som börjat vandra och som fastnat i dem trånga gångarna. Då opererades jag akut och tanken vara att operera bort även blåsan. Men pga att jag hostade så förbaskat så blev det lagt på is. Blev uppskriven på en väntelista och dem sa att det var 4 månaders väntetid. Men som sagt var; nu är det dags! Åh, vad glad jag är!

//Over and out

Kommentarer
Postat av: Hanne

Se her ja! Det ble blogg på deg også. Har nettopp kommet hjem fra fjellet og jobber for fullt i dag, men sniker meg en tur på nettet innimellom. Gleder meg til å se de LO'ene du laget på treffet. Så flink du var som rakk hele 3.
Flott at du har fått innkalling til operasjon.
Ha en fortsatt god påske!

2008-03-22 @ 08:32:50
URL: http://hanneshjorne.blogspot.com/
Postat av: Pia Scrapangel

HEJ

Välkommen till blogglandet. Hoppas din op går bra, jag ska hålla allt som går att hålla i kors.

Sen vänter jag ivrigt på att få se vad du skapade på träffen, jag tänkte inte på att gå runt och kolla er andra, satt bara i min egen lilla värld =)

Kram

2008-03-22 @ 14:08:52
URL: http://scrapangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0