Semester!

Nu har jag kommit in i min första semestervecka. Åhhh, det är så himla skönt att vara ledig. Vi har påbörjat vårt semester-projekt; stenläggning. Först har vi grävt upp en rabatt ut mot garage-nedfarten, muren måste höjas lite så det har mannen börjat med, en buske som står vid verandan har grävts/hackats/dragits loss ur den torra marken, den ska flyttas till den nya rabatten och rosorna ska flyttas till buskens gamla plats, därefter ska vi beställa sten och stenmjöl,  ja sen är bara allt jobb med själva stenläggningen kvar...hahahaha....vi är sysselsatta mest hela semestern med detta.  Nu ska vi ta några dagar iväg med husvagnen men vi har bara inte bestämt oss för när detta ska ske eller vart exakt vi ska åka. barnen vill inte åka långt så det finns vissa begränsningar i planerandet kan man säga! Eftersom det jag scrappat i det sista är en present till en person som kollar in min blogg så kan jag inte bjuda på detta än utan ni får hålla till godo med några skadebilder och trädgårdsfröjd;

Matilda ramlade ner för yttertrappen och här kommer bildbevis, åtminstone på själva plåstrena;

    

Trädgården blomstrar för fullt;

       

Bilder från vårt trädgårdslit kommer senare...

Njut av solen och värmen, har hört att nästa vecka bjuder på kallare väder. Kan i o för sig vara skönt för oss som ska lägga sten, bara det inte börjar regna!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0