Datastrul och annat

Äntligen fungerar våra datorer som dem ska...pepparpeppar...Så jag ska försöka återuppta mitt bloggande igen. Har inte haft tid i det senaste att scrappa. Mitt nya jobb suger fortfarande musten ur mig. En massa nytt att lära sig och heltid samtidigt är ingen bra kombination! Men det börjar bli bättre. Nu ska jag bara lära mig att gå och lägga mig i hyfsad tid!

Eftersom jag håller på med seriösa försök att gå ner i vikt så kommer det bli en del viktsnack i den här bloggen. Men till viss del är det en förändring i livsstil så det kan säkert intressera även dig som inte har viktproblem eller helt enkelt skiter i dem :o)
Sen en månad tillbaka så äter jag enligt GI, inga kolhydrater och massor med ägg...hahaha...Inte riktigt men ibland känns det som det. Jag följer en bok av Ola Lauritzson och Ulrika Davidsson: "GI dag för dag, 30 dagar till en nyttigare livsstil". Till att börja följde jag recepten men just nu har jag fastnat lite. Tycker ju egentligen inte om att laga mat så jag lessnar ganska fort. Måste rycka upp mig eftersom jag inte riktigt går ner längre...jaja, mycket ägg har det blivit, cashewnötter och rostade kikärter likaså. Det är ändå fascinerande vad bra jag mår av den här typen av "diet". Tobbe som har problem med magen (reflux) har också kännt en markant förbättring. Han har även kunnat dra ner på medicineringen!  

Men jag får ju inte glömma att jag faktiskt varit med i en ATC-swapp på Scrappiz! Mina första ATC-kort! Det var väldigt skrämmande först när jag insåg hur små dessa kort verkligen är! -hahaha- Ca 7x9 cm är dem. För mig som scrappar i 12'x'12' och då gärna en dubbel-LO så är ju detta mikroskopiskt! Men på något sätt lyckades jag ganska bra! När korten kommer tillbaka ska jag fota och lägga upp dem för visning. Lovar!
Det har startat en ny swapp med ATC-kort och jag kanske hoppar med där också. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

Nästa helg ska jag ivart fall scrappa livet ur mig! Då är det stor scrapträff i Stockholm; LC-mässan. Om du har vägarna förbi är det bara att titta in. Man måste inte vara med och scrappa hela helgen. Men jag ska det! Åh, vad jag längtar! I veckan ska jag verkligen anstränga mig för att planera min packning! Jag lovar mig själv det, eftersom jag tänkt att åka kollektivt in...vet bara inte hur det ska gå??? Sen riskerar jag ju att jag kommer handla av affärerna som finns på plats...hmmm....undrar hur det ska gå???

Näe, nu ska jag vika tvätt och så vill nog barnen ha en macka innan dem går och lägger sig. Sen måste deras väskor packas för nästa veckas bravader.

Kommentarer
Postat av: AnkieG

Kul att se dig blogga igen, det var ju ett tag sedan.

Jag pysslade i 13 timmar för jag var tvungen att hämta Peter då jag hade bilen. Mikaela och Verro satt en timme till innan de gav upp, så där är den lilla förklaringen.

Ska bli kul att ses på lördag, jag kommer inte att pyssla men kommer förbi på morgonkvisten för att shoppa lite med min mamma som är på besök.



Kram på dig

2009-03-16 @ 19:23:37
URL: http://ankieg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0