Mina alster från LC-mässan!

Aldrig någonsin har jag tillverkat så mycket på så kort tid!!! 3 st  enkla 8'x8'-LO:er, 1 enkel 12'x12'-LO, 1 dubbel 12'x12' -LO! Plus ett kort!  Kortet får bli först ut:



Sen 8'x8'-LO:erna:

  En LO till min BOM...väldigt olikt mig att vara så kaxig men det kändes bra att få vara det för en gång skull!
 En av tävlingarna från lördagen var att scrappa en serie bilder och när jag letade bilder till det hittade jag dessa "misslyckade" passfoton på Matilda. Det var när hon skulle få sitt andra pass som dem togs och bara ett av fotgreafierna funkade, alltså hela hon var med på bilden. Nu för tiden tar man ju fotot hos polisen vilket underlättar!
Men det var inte denna LO som jag var med och tävlade med utan denna:
 Barnens söta kusin!

Så över till mina stora LO:er. Först kommer en dubbel-LO från julförberedelserna 2007:
 och här kommer några detaljer:

  Granen, snöflingan och bandet kommer från julklappswappen i december.

Och så måste jag visa en närbild på den sköna bilden på Svante. Jag bad honom ställa sig vid granen för att jag skulle kunna ta ett kort och då gick han fram och pussade den! Sekunden efter att kortet är taget så backade han bakåt eftersom granen stacks! Han är för söt!


Sist ut kommer en LO om min pappa. Det var den första utmaningen på lördagen som bestod i att scrappa ett stort foto, minst A5. Jag har haft lite svårt att scrappa just om min pappa, han gick bort 2005 i en massiv hjärtattack. Jag har velat men det är svårt att sätta ord på sina känslor och på något sätt ville jag få med just dem; känslorna. Nu bestod utmaningen i att ha focus på bilden och det gjorde det egentligen väldigt lätt, bara en enkel rubrik och sen ska det bli en dold journaling bakom fotot. Där har jag tänkt mig att skriva om hur jag minns min pappa. Så eftersom tiden var knapp i lördags så fick den dolda journalingen vänta.
 Tyvärr kommer inte det ljusblåa pappret fram riktigt här. Det är hjärtan över hela. Himla fint!

Ja, det var allt! Men inte illa, va? För att vara mig då. Jag vann inga priser för mitt skapande men jag är mycket nöjd! Jo, förresten! Jag vann rub-ons på utlottning...hahaha...alltid något!

Det var allt för den här gången, jag sitter just hemma med en sjuk Matilda. Hon är trött, hängig och lite ont i halsen. Vi ska ner och ta blodprov plus halsprov imorgon. Hon har varit hängig en längre tid nu. Vet inte riktigt vad det kan vara. Men det får bli Tobbe som ordnar med det. Jag ska till jobbet och säga hej då till 3 nyblivna pensionärer! Åh, vad jag avundas dem just nu! Vi har fått 2 alternativ av företaget; antingen gå ner i tid och lön 8% året ut eller så varslar dem 50 stycken!? Jag tar det mer som ett hot! Jajaja....vi får se vad som händer. Min arbetsplats är ju inte den enda som sliter med sådanna här frågeställningar....

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hahaaa där är hon med de stora höfterna igen =)

Gud vad du var produktiv på mässan,fina saker gjorde du också. Tyckte lo:n med din lilla pappa blev jättefin, lite text så är den complete =)



Det var kul att ses, nästa gång blir vid Morlkarla



Stor kram

2009-03-26 @ 16:14:38
URL: http://verro.blogg.se/
Postat av: AnkieG

Jösses, jag är imponerad...

Hoppas att det löser sig på jobbet.



Stämpeln är från min nya huvudleverantör haha Funky kits i Storbritannien.

2009-03-26 @ 17:40:19
URL: http://ankieg.blogg.se/
Postat av: AnkieG

Jo, det blev visst så haha.

Vart lite inspirerad av Åsa och det var så kul på kryssningen så jag tänkte- Va faan, får väl bli knäcke och vatten om pengarna tar slut..

2009-04-05 @ 21:25:08
URL: http://ankieg.blogg.se/
Postat av: Naomi

Hej och oj vad kul att du fick tillså mycket på LC! Jättefina alster, min favorit är den till din BOM... så käck!!!! Så skoj attdu scrappar igen!

stor kram

2009-04-09 @ 06:41:09
URL: http://www.ninnipysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0