Härligt

Veckans måndagstema var Herligt/Härligt. "Hva forbinder du med herlig? En god middag? Frosten på bakken? en stille benk? En klementin? Juleforberedelser? Du bestemmer helt selv!"

Jag har funderat några dagar på vad jag förkippar med ordet Det är ju en väldigt enkel lösning att välja mina barn, min familj, så jag har funderat och funderat. Det är mycket som är härligt i livet, det är snödropparna på våren, de första varma solstrålarna efter vintern, det vackra och dramatiska fjordlandskapet längs Norges kust, ett kallt glas vitt vin i solen på en strandbar i Spanien, en smaskig caffe latte, en middag med goda vänner...m.m...m.m...Men jag kommer hela tiden tillbaka till det mest underbara , härliga som finns i mitt liv; mina barn och min man! Utan dom skulle dagarna vara gråa, dem lyser upp vardagen och gör den helt underbart härlig!!! Puss på er;

 Bilden är från vår senaste resa till Åbo, Finland. 
 Fler tolkningar på ordet Härlig finner du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0