4 januari

Idag har Tobbe åkt och jobbat så det var ju ett avbrott i slöandet. Ja inte för oss andra men för honom då. Annars flyter dagarna ihop i en slö sörja...där disk och matlagning är ungefär vad jag orkar göra... Det är helt enkelt helt underbart! Lite av barndomens jullov faktiskt. Julklappsboken finns här också. Det som saknas är ju godiset men man kan ju inte få allt, eller hur?!
Matilda är snuvig och igår kväll hade hon lite feber så hon har ju varit inne hela dan men Svante har varit ute en lång stund med grannbarnen och lekt i snön. Själv har jag varit ute och slängt sopor och hämtat posten vilket var dagens nyluftsintag skulle man kunna säga. Katten vi lånat börjar gå mig liiite på nerverna. Hon jamar periodvis ganska intensivt och travar runt som en äggsjuk höna. Sen ska hon absolut upp på matbordet när vi äter vilket vi absolut inte vill. Nu har vi sovit med henne ute i vardagsrummet 2 nätter men i natt ska det bli ordning här och vi ska alla sova i våra sängar och Hildur blir hänvisad att sova i soffan själv. Vi får väll se om vi får vara ifred. Näe, jag tror inte jag är någon kattmänniska, börjar bli liiite irriterad på att ha en klättrande apa omkring mig hela tiden...även om det är en väldigt söööt sådan För det är hon och även väldigt snäll. Men det ska bli skönt att lämna tillbaka henne och så får vi ta en funderare, just den här sorten är ju väldigt social, till gränsen till påfrestande.

Dagens foto får bli från dagens ansträngningar...matlagning och disk;


Kommentarer
Postat av: Hanne

Her har det skjedd ting i det siste. Ser du har planer om å blogge mer. Hvordan går det med bildene fra årets dager?

Så flott vinter dere har!

Bare for å si det så har vi rundt 25 minus for tiden og har hatt det en stund. Kjempeflott vintervær, men litt vel kaldt.

2010-01-09 @ 22:57:19
URL: http://hanneshjorne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0