Stockholm City Scrapevent

Nu är det åter dags för ett scrapevent. Av någon anledning så bokade jag bara in mig på en dag men oj vilken dag det ska bli! Här kan du läsa allt om det. Jag var med i april och det var så himla skoj. Då var jag med på en kurs som Yoli höll i. Den här gången verkar det inte vara några kurser på gång men det är helt ok. Jag är mest med för att få scrappa och träffa massor med andra trevliga scrappare! Insupa inspiration och glutta i butikerna som kommer vara där. Kanske blir det handlat lite...hihihi...

Jag vet att jag lyst med min frånvaro här i bloggen lääänge. Det har liksom varit annat in real life som har krävt min uppmärksamhet. men nu ska jag sparka igång bloggen igen tänkte jag. Har en del scrappat som jag ska fotta och lägga upp här och kameran åker med  på lördag så efter helgen ska det bli lite uppdatering med bilder! OM jag säger bara OM bredbandet kommer igång!!! Annars exploderar jag och Telia blir en kund mindre! Men jag håller tummarna för att modemet dem nu skickar ut ska vara pusselbiten vi saknar och att allt ska lösa sig när den är inkopplad....hahaha...hör ni vad dumt det lät??!!! Jaja, jag tror det när jag ser det...

Över till vad som orsakat min frånvaro;
Jag har opererat mig. Helt enkelt så har jag gjort en gastric by pass. Det var ett svårt beslut. Har alltid tyckt att det varit svårt och jobbigt att prata om min övervikt som ökat med åren. Många gånger har jag valt att avbryta bantningsförsök bara pga att jag vill slippa att focus ska hamna på det. Har inte orkat med att ha en massa välmenande frågor om hur det går, "Nu har du gått ner mycket, va?". Och så har man gått upp några kg istället.
Det har tagit några år av funderingar innan jag valde att söka hjälp förra året . Då fick jag först prova med tabletter som skulle minska suget vilka inte hjälpte överhuvudtaget. Sen blev det remiss till Ersta i december och under våren fick jag komma dit på information och bedömning av kirurg. Sen har det snurrat ganska fort men ändå inte fööör fort och 13 september var det dags för operation. Så i måndags var det 6 veckor sedan operationen och jag fick börja äta "vanlig" mat, ingen soppa eller puré helt enkelt. Allt har gått så himla bra och jag mår kanon! Har en viktminskning på i snitt 1,5 kg per vecka sen jag började flyta före operationen så jag ska vara nöjd. Men måste erkänna att jag nog inte riktigt är det...hade nog velat att det rasade av mig i snabb fart...men om jag ska vara förnuftig så är det väll bara bra att det går långsamt så att kroppen och huden hänger med.
Jag har inte tänkte att bloggen ska bli mitt forum för min viktnedgång men visst kommer det komma små rapporter.
Nu ska jag iväg och äta lunch!

Kommentarer
Postat av: Hanne

Håper du hadde en fin dag med mye scrapping på lørdag. Flott å se bloggen din i aktivitet igjen. Gleder meg til å se hva du har laget.

2010-11-01 @ 12:25:31
URL: http://hanneshjorne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0